Rotacije, translacije in skaliranje matematičnih objektov s pomočjo matrik
Marko Dolenc, Fakulteta za matematiko in fiziko, UL
marko.dolenc@amis.net
V predstavitvi si bomo ogledali kako z različnimi računalniškimi orodji izvajati transformacije na geometrijskih objektih. S pomočjo teh transformacij lahko različne like poljubno prestavljamo, jih povečujemo in zmanjšujemo po poljubni osi in rotiramo.Marko Dolenc, Fakulteta za matematiko in fiziko, UL
marko.dolenc@amis.net
Transformacije opišemo z matrikami različnih dimenzij (glede na potrebe). Ker so oglišča geometrijskih objektov točke oziroma vektorji, te preslikave lahko zelo učinkovito izvajamo na računalniku. Z množenjem matrik različnih osnovnih transformacij lahko tudi enostavno verižimo več preslikav v eno kompleksnejšo preslikavo oziroma pot.
V prispevku si bomo ogledali, kako prestaviti, zavrteti ter povečati ali pomanjšati poligon s pomočjo GeoGebre. Poleg tega si bomo te operacije pogledali še v Mathematici in Matlabu. Za konec si bomo ogledali še, kako te transformacije izvesti s pomočjo JavaScript in knjižnice Math.js.