ROM
  • Domov
  • Program
  • Orodja
    • Računalniška orodja >
      • RoboCompass
      • Symbolab
      • Microsoft Matematics
      • Graph
      • GraphTea
      • GeoGebraScript
      • Cinderella
      • Maxima
      • Cymath
      • GEUP7
      • Delo z racionalnimi funkcijami v Maximi
      • Spletna enciklopedija celoštevilčnih zaporedij
    • Mobilna orodja >
      • GeoGebra Graphing Calculator
      • MalMath: step by step solver
      • Calculator ++
      • Desmos
  • Problemi
    • Geogebra >
      • Epski krogi
      • Primerjava uporabe GeoGebre in Mathematice pri reševanju domače naloge iz Matematike 1
      • Različni načini dokazovanja Pitagorovega izreka
      • Teorija grafov
      • Rotacije, translacije, skaliranje matematičnih objektov s pomočjo matrik
      • Reševanje diofantskih enačb z računalnikom
      • Fermatova točka
      • Cyclogoni
      • Geogebra, Matlab, Mathematica pri reševanju izpita iz Algebre
      • Dokazovanje Eulerjeve premice s pomočjo podobnih trikotnikov in trilinearnega koordinatnega sistema
    • Mathematica >
      • Dolžina slovenske obale
      • Bertrandov paradoks
      • Primerjava uporabe GeoGebre in Mathematice pri reševanju domače naloge iz Matematike 1
      • Različni načini dokazovanja Pitagorovega izreka
      • Reševanje rekurzivnih enačb
      • Teorija grafov
      • Rotacije, translacije, skaliranje matematičnih objektov s pomočjo matrik
      • Reševanje diofantskih enačb z računalnikom
      • Fermatova točka
      • Cyclogoni
      • Pascalov trikotnik
      • Geometrija v Mathematici
      • Geogebra, Matlab, Mathematica pri reševanju izpita iz Algebre
      • Permutacije
    • Ostalo >
      • Preprosta linearna regresija po metodi najmanjših kvadratov z uporabo programa R
      • Uporaba knjižnjice NumPy pri problemih iz Linearne Algebre
      • Metoda Monte Carlo
      • Rotacije, translacije, skaliranje matematičnih objektov s pomočjo matrik
      • Dokazovanje Eulerjeve premice s pomočjo podobnih trikotnikov in trilinearnega koordinatnega sistema
  • Zbornik Povzetkov
Rotacije, translacije in skaliranje matematičnih objektov s pomočjo matrik
Marko Dolenc, Fakulteta za matematiko in fiziko, UL
marko.dolenc@amis.net
 


V predstavitvi si bomo ogledali kako z različnimi računalniškimi orodji izvajati transformacije na geometrijskih objektih. S pomočjo teh transformacij lahko različne like poljubno prestavljamo, jih povečujemo in zmanjšujemo po poljubni osi in rotiramo.

Transformacije opišemo z matrikami različnih dimenzij (glede na potrebe). Ker so oglišča geometrijskih objektov točke oziroma vektorji, te preslikave lahko zelo učinkovito izvajamo na računalniku. Z množenjem matrik različnih osnovnih transformacij lahko tudi enostavno verižimo več preslikav v eno kompleksnejšo preslikavo oziroma pot.

V prispevku si bomo ogledali, kako prestaviti, zavrteti ter povečati ali pomanjšati poligon s pomočjo GeoGebre. Poleg tega si bomo te operacije pogledali še v Mathematici in Matlabu. Za konec si bomo ogledali še, kako te transformacije izvesti s pomočjo JavaScript in knjižnice Math.js.


Picture

Video posnetek nastopa