ROM
  • Domov
  • Program
  • Orodja
    • Računalniška orodja >
      • RoboCompass
      • Symbolab
      • Microsoft Matematics
      • Graph
      • GraphTea
      • GeoGebraScript
      • Cinderella
      • Maxima
      • Cymath
      • GEUP7
      • Delo z racionalnimi funkcijami v Maximi
      • Spletna enciklopedija celoštevilčnih zaporedij
    • Mobilna orodja >
      • GeoGebra Graphing Calculator
      • MalMath: step by step solver
      • Calculator ++
      • Desmos
  • Problemi
    • Geogebra >
      • Epski krogi
      • Primerjava uporabe GeoGebre in Mathematice pri reševanju domače naloge iz Matematike 1
      • Različni načini dokazovanja Pitagorovega izreka
      • Teorija grafov
      • Rotacije, translacije, skaliranje matematičnih objektov s pomočjo matrik
      • Reševanje diofantskih enačb z računalnikom
      • Fermatova točka
      • Cyclogoni
      • Geogebra, Matlab, Mathematica pri reševanju izpita iz Algebre
      • Dokazovanje Eulerjeve premice s pomočjo podobnih trikotnikov in trilinearnega koordinatnega sistema
    • Mathematica >
      • Dolžina slovenske obale
      • Bertrandov paradoks
      • Primerjava uporabe GeoGebre in Mathematice pri reševanju domače naloge iz Matematike 1
      • Različni načini dokazovanja Pitagorovega izreka
      • Reševanje rekurzivnih enačb
      • Teorija grafov
      • Rotacije, translacije, skaliranje matematičnih objektov s pomočjo matrik
      • Reševanje diofantskih enačb z računalnikom
      • Fermatova točka
      • Cyclogoni
      • Pascalov trikotnik
      • Geometrija v Mathematici
      • Geogebra, Matlab, Mathematica pri reševanju izpita iz Algebre
      • Permutacije
    • Ostalo >
      • Preprosta linearna regresija po metodi najmanjših kvadratov z uporabo programa R
      • Uporaba knjižnjice NumPy pri problemih iz Linearne Algebre
      • Metoda Monte Carlo
      • Rotacije, translacije, skaliranje matematičnih objektov s pomočjo matrik
      • Dokazovanje Eulerjeve premice s pomočjo podobnih trikotnikov in trilinearnega koordinatnega sistema
  • Zbornik Povzetkov
Reševanje rekurzivnih enačb
Jakob Valič, Fakulteta za matematiko in fiziko, UL
Jakob.Valic@student.fmf.uni-lj.si
 


V prispevku si bomo ogledali reševanje rekurzivnih enačb s pomočjo programa Mathematica. Najprej bomo reševali preproste primere enačb, podanih na rekurzivni način. Gre za enačbe, kjer je naslednji člen podan s prejšnjim. Zato je zaporedje odvisno od začetnega člena.
Uporabljali bomo funkcijo RSolve, s katero Mathematica določi splošni člen zaporedja. Splošni člen je natančno določen v primeru, ko podamo tudi začetni člen zaporedja, ponavadi označen z a0. Če tega člena ne poznamo, nam Mathematica vrne splošni člen zaporedja, ki v svoji formuli vključuje eno ali več konstant, označenih s C[1], C[2] itd. Te konstante lahko naknadno določimo s pomočjo prepisovalnih pravil. Na sliki imamo en primer funkcijske enačbe, kjer smo poljubno določili konstanto.
Rekurzivno podano zaporedje lahko napišemo tudi v obliki funkcije. Zato tako zaporedje lahko tudi napišemo kot funkcijo in jo posledično tudi narišemo v obliki grafa. Z uporabo funkcije Manipulate lahko spreminjamo vrednost konstante, npr C[1] in posledično se spreminja tudi graf funkcije. Na koncu si bomo pogledali še praktično uporabo reševanja rekurzivnih enačb, in sicer pri računanju korakov, potrebnih za premestitev n-obročev pri igri Hanojski stolpi; drugi primer bo iz obrestnih mer.
Spoznali bomo tudi funkcijo RSolveValue, s pomočjo katere prav tako računamo splošni člen zaporedja ali funkcijo, ki jo lahko predstavimo v koordinatnem sistemu.


Picture

Video posnetek nastopa