ROM
  • Domov
  • Program
  • Orodja
    • Računalniška orodja >
      • RoboCompass
      • Symbolab
      • Microsoft Matematics
      • Graph
      • GraphTea
      • GeoGebraScript
      • Cinderella
      • Maxima
      • Cymath
      • GEUP7
      • Delo z racionalnimi funkcijami v Maximi
      • Spletna enciklopedija celoštevilčnih zaporedij
    • Mobilna orodja >
      • GeoGebra Graphing Calculator
      • MalMath: step by step solver
      • Calculator ++
      • Desmos
  • Problemi
    • Geogebra >
      • Epski krogi
      • Primerjava uporabe GeoGebre in Mathematice pri reševanju domače naloge iz Matematike 1
      • Različni načini dokazovanja Pitagorovega izreka
      • Teorija grafov
      • Rotacije, translacije, skaliranje matematičnih objektov s pomočjo matrik
      • Reševanje diofantskih enačb z računalnikom
      • Fermatova točka
      • Cyclogoni
      • Geogebra, Matlab, Mathematica pri reševanju izpita iz Algebre
      • Dokazovanje Eulerjeve premice s pomočjo podobnih trikotnikov in trilinearnega koordinatnega sistema
    • Mathematica >
      • Dolžina slovenske obale
      • Bertrandov paradoks
      • Primerjava uporabe GeoGebre in Mathematice pri reševanju domače naloge iz Matematike 1
      • Različni načini dokazovanja Pitagorovega izreka
      • Reševanje rekurzivnih enačb
      • Teorija grafov
      • Rotacije, translacije, skaliranje matematičnih objektov s pomočjo matrik
      • Reševanje diofantskih enačb z računalnikom
      • Fermatova točka
      • Cyclogoni
      • Pascalov trikotnik
      • Geometrija v Mathematici
      • Geogebra, Matlab, Mathematica pri reševanju izpita iz Algebre
      • Permutacije
    • Ostalo >
      • Preprosta linearna regresija po metodi najmanjših kvadratov z uporabo programa R
      • Uporaba knjižnjice NumPy pri problemih iz Linearne Algebre
      • Metoda Monte Carlo
      • Rotacije, translacije, skaliranje matematičnih objektov s pomočjo matrik
      • Dokazovanje Eulerjeve premice s pomočjo podobnih trikotnikov in trilinearnega koordinatnega sistema
  • Zbornik Povzetkov
Uporaba knjižnice NumPy pri problemih iz Linearne Algebre
Larisa Carli, Fakulteta za matematiko in fiziko, UL
Larisa.Carli@student.fmf.uni-lj.si
 


NumPy (Numeric Python) je prosto dostopen dodatek programskemu jeziku Python, ki dodaja podporo za enostavno in učinkovito uporabo velikih, več-dimenzionalnih tabel oziroma matrik, na katerih lahko uporabljamo matematične in druge funkcije. Uporaba knjižnice zahteva le malo kode, zaradi česar je koda lahko berljiva in pregledna.

Na predstavitvi bomo povedali nekaj o kriptografiji in linearnih preslikavah, podali zglede, kje se področji uporabljata v naših vsakdanjih življenjih in pokazali, kako lahko uporabimo knjižnjico NumPy pri nekaj enostavnih primerov uporabe linearnih transformacij in kodiranja sporočil, s pomočjo matričnega množenja.

Pokazali bomo, kako na različne načine s NumPy-jem preslikamo poljuben objekt in koordinate zapišemo v sintaksi primerno za kopiranje v Mathematico, s katero si bomo pomagali za prikaz teh objektov. Pogledali bomo tudi, kako s matriko zakodiramo poljubno sporočilo in ga potem odkodiramo s pomočjo njenega inverza.


Picture

Video posnetek nastopa