ROM
  • Domov
  • Program
  • Orodja
    • Računalniška orodja >
      • RoboCompass
      • Symbolab
      • Microsoft Matematics
      • Graph
      • GraphTea
      • GeoGebraScript
      • Cinderella
      • Maxima
      • Cymath
      • GEUP7
      • Delo z racionalnimi funkcijami v Maximi
      • Spletna enciklopedija celoštevilčnih zaporedij
    • Mobilna orodja >
      • GeoGebra Graphing Calculator
      • MalMath: step by step solver
      • Calculator ++
      • Desmos
  • Problemi
    • Geogebra >
      • Epski krogi
      • Primerjava uporabe GeoGebre in Mathematice pri reševanju domače naloge iz Matematike 1
      • Različni načini dokazovanja Pitagorovega izreka
      • Teorija grafov
      • Rotacije, translacije, skaliranje matematičnih objektov s pomočjo matrik
      • Reševanje diofantskih enačb z računalnikom
      • Fermatova točka
      • Cyclogoni
      • Geogebra, Matlab, Mathematica pri reševanju izpita iz Algebre
      • Dokazovanje Eulerjeve premice s pomočjo podobnih trikotnikov in trilinearnega koordinatnega sistema
    • Mathematica >
      • Dolžina slovenske obale
      • Bertrandov paradoks
      • Primerjava uporabe GeoGebre in Mathematice pri reševanju domače naloge iz Matematike 1
      • Različni načini dokazovanja Pitagorovega izreka
      • Reševanje rekurzivnih enačb
      • Teorija grafov
      • Rotacije, translacije, skaliranje matematičnih objektov s pomočjo matrik
      • Reševanje diofantskih enačb z računalnikom
      • Fermatova točka
      • Cyclogoni
      • Pascalov trikotnik
      • Geometrija v Mathematici
      • Geogebra, Matlab, Mathematica pri reševanju izpita iz Algebre
      • Permutacije
    • Ostalo >
      • Preprosta linearna regresija po metodi najmanjših kvadratov z uporabo programa R
      • Uporaba knjižnjice NumPy pri problemih iz Linearne Algebre
      • Metoda Monte Carlo
      • Rotacije, translacije, skaliranje matematičnih objektov s pomočjo matrik
      • Dokazovanje Eulerjeve premice s pomočjo podobnih trikotnikov in trilinearnega koordinatnega sistema
  • Zbornik Povzetkov
Monte Carlo metoda – skupek računalniških algoritmov za reševanje numeričnih problemov z uporabo naključnega izbiranja
Marko Jereb, Fakulteta za matematiko in fiziko, UL
markojereb@yahoo.com
 


Monte Carlo ( v nada. MC ) metode/simulacije se uporablja za izračun različnih numeričnih težav od katerih se najpogosteje uporabljajo v fiziki in matematiki, kadar z drugimi numeričnimi metodami ne moremo rešiti problema. Same metode največkrat razdelimo v tri različne razrede: optimizacija, numerična integracija in verjetnostna porazdelitev.

Na začetku si bomo pogledali predtavitev metode ter nekaj besed o zgodovini. Nato sledijoi lažji primeri kjer lahko z MC metodami preverimo verjetnosto porazdelitev metov različne kocke (različne stranice, obtežena kocka...). Nakar sledi predstavitev uporabe na bolj življenskih primerih (finance, fizika) in zaključek na matematičnih problemih (uporaba pri računanju določenih integralov).

Vsi programi bodo napisani s Pythonom(2.7), rezultati pa predstavljeni s pomočjo mathplotlib knjižnice.


Picture

Video posnetek nastopa