ROM
  • Domov
  • Program
  • Orodja
    • Math helper lite
    • Mathway
    • Orange
    • MalMath: Step by step solver
  • Problemi
    • Geogebra >
      • 'Tangram puzzle' v Geogebri
      • Funkcije, ki se najbolje prilegajo ukrivljenim objektom na slikah
      • Fraktali
      • Uporaba GeoGebre in Mathematice v raziskovanju Zlatega reza
      • Izračun približka števila Pi v orodju Geogebra
      • Platonska Telesa
      • Sangaku tablice
      • Eulerjeva premica v Geogebri
      • Fibonaccijevo zaporedje, lastnosti, uporaba
      • Reševanje trigonometričnih enačb
      • Prikaz Arhimedove kvadrature parabole
      • Uporaba GeoGebre za konstrukcijo kvadrata iz kroga
      • Pitagorov izrek in njegovi dokazi
      • Uporaba GeoGebre in Mathematice pri dokazu cosinusnega izreka in nekaj izračunih
      • Predstavitev zlatega reza s pomočjo GeoGebre in Mathematice
      • Talesov izrek: njegove lastnosti, uporaba z programom Geogebra, itd
    • Mathematica >
      • Funkcije, ki se najbolje prilegajo ukrivljenim objektom na slikah
      • Fraktali
      • Uporaba GeoGebre in Mathematice v raziskovanju Zlatega reza
      • Reševanje rekurzivnih formul in enačbe
      • Sangaku tablice
      • Verjetnost v Pokru s pomočjo Mathematice
      • Povzetek seminarske naloge - Primerjava Numpy in Mathematice pri reševanju problemov iz linearne algebre
      • Reševanje navadnih diferencialnih enačb
      • Fibonaccijevo zaporedje, lastnosti, uporaba
      • Uporaba Pythona in Wolfram Mathematice pri izračunavanju približka števila π s pomočjo praštevil
      • Število različnih obarvanj oglišč kock z dvema barvama
      • Reševanje trigonometričnih enačb
      • Reševanje problemov s strani Project Euler s pomočjo Mathematice in Pythona
      • Predstavitev zlatega reza s pomočjo GeoGebre in Mathematice
    • Ostalo >
      • Magični Kvadrat
      • Povzetek seminarske naloge - Primerjava Numpy in Mathematice pri reševanju problemov iz linearne algebre
      • Uporaba Pythona in Wolfram Mathematice pri izračunavanju približka števila π s pomočjo praštevil
      • Reševanje problemov s strani Project Euler s pomočjo Mathematice in Pythona
  • Zbornik Povzetkov
Reševanje rekurzivnih formul in enačbe
Žiga kadunc Kastelec, Fakulteta za matematiko in fiziko, UL
ziga.kadunc-kastelec@student.fmf.uni-lj.si
 


V predstavitvi bom predstavil reševanje rekurzivnih enačb s pomočjo programa Mathematica. Gre za enačbe zaporedij, katerih naslednji člen je podan s kombinacijo prejšnjih (prejšne dane vrednosti).

Pri predstavitvi bom uporabljal funkcijo Rsolve. Mathematica določi splošni člen zaporedja. Ta splošni člen je natančno določen v primeru, ko podamo tudi začetni člen zaporedja ali pa tudi preden začnemo funkcijo pisati lahko določimo prvi/prosti člen. Ta pa je označen z $a_0$.

Če tega člena ne poznamo, nam Mathematica vrne splošni člen zaporedja, ki v svoji formuli vključuje eno konstanto ali več konstant, ki označenih s C[1]. Konstante lahko mi sami določimo v funkciji ali pa jih tudi dodamo prej. Namesto funkcije Rsolve lahko uporabimo RsolveValue. Med njima ni velike razlike (oklepaji). Ta (zaporedja) formule ali enačbe lahko pišemo v funkcije ki potem lahko iz te enačbe/forumle/funkcije predstavimo graf, kako bi to zgledalo.

Primer:


To je splošni člen zaporedja: Zraven smo dobili še onstanto ker ni določenega člena


Člen lahko določimo v enačbi ali pa pred njo:


Lahko še grafično prikažemo: Plot






Video posnetek nastopa