Izobraževanja za učitelje

Žal za seminarje (z izjemo Modernih izzivov in ŠPIRIja ) trenutno še ni dovolj prijav, da bi nam ministrstvo dovolilo njihovo izvedbo. Zato smo določene seminarje časovno že prestavili. Izvedli jih bomo, če bomo prejeli pač dovolj prijav.

Fakulteta za matematiko in fiziko za šolsko leto 2013/14 razpisuje naslednje programe, ki bi utegnili zanimati učitelje računalništva in informatike v osnovnih in srednjih šolah ter učitelje matematike v srednjih šolah. Programi so objavljeni v Katalogu programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju za šolsko leto 2013/14.

Učitelje vabimo, da se čimprej prijavijo prek spletnih strani MIZŠ (in po navadni pošti pošljejo KATIS prijavnico) in (zaradi hitrejše evidence) po elektronski pošti matija.lokar@fmf.uni-lj.si. Lahko pa originalno prijavnico tudi skenirate (ko je podpisana in požigosana) in jo priložite e-pošti.
Število udeležencev je omejeno na 30 mest;  v primeru prevelikega zanimanja bomo upoštevali vrstni red prijav.

Datumi izvedb (razen za ŠPIRI in Moderne izzive poučevanja matematike) niso "zacementirani" in jih lahko tudi prilagodimo željam in potrebam udeležencev. Če imate tovrstne želje, ob prijavi predlagajte datume, ki bi vam bolj ustrezali (po možnosti navedite več terminov, da bo usklajevanje lažje).

Seminarji in delavnice bodo praviloma ob petkih popoldan (po 14.h uri) in ob sobotah (od 8h dalje).

Računalništvo

ŠPIRI - Študijski program izobraževanja iz računalništva in informatike

Univerzitetni študijski program izpopolnjevanja iz računalništva in informatike traja 1 leto in obsega 35 ECTS. Program je namenjen tako poučevanju računalništva in informatike v osnovni in srednji šoli kot tudi izobraževanju za profil računalničar – organizator informacijske dejavnosti.

Več informacij je na spletni strani http://spiri.fmf.uni-lj.si

Predvidevamo, da je letošnje izobraževanja zadnje tovrstno izobraževanje. Sicer je prijavljenih že 30 udeležencev, vendar bomo v primeru potreb lahko sprejeli še nekaj udeležencev. Če bi torej radi opravili to izobraževanje, je to vaša zadnja možnost.

Prvi koraki v programiranje: Scratch, Kodu, Greenfoot …

S prenovo učnih programov bo programiranje in algoritmično razmišljanje spet zasedlo ustrezno mesto v šolskih programih. V zadnjem času se je na področju računalništva namreč utrdila zavest o tem, da je programiranje eno od tistih temeljnih področij, ki jih je treba ustrezno podkrepiti in uporabiti v šolski praksi poučevanja predmeta. Pri tem je zelo važen prvi stik učencev s tem okoljem. Izkazalo se je, da je smiselen pristop preko okolij in jezikov, ki že na osnovni ravni omogočajo izgradnjo interaktivnih igric.

Na delavnici si bomo ogledali sklop orodij in programskih jezikov, ki so še posebej primerni za prvi stik s svetom programiranja. Napisali bomo nekaj programov in pri tem poskusili preseči tiste stereotipne vaje v stilu izpiši soda števila med a in b, ampak raje napisali kako enostavno igrico, pokazali določene računalniške igre (ki tečejo tudi na pametnih telefonih), ki skozi igro dejansko učijo osnovne računalniške prijeme.

Učitelje bomo seznanili s temi okolji in jeziki in jim podali praktične nasvete, na kaj je potrebno biti pri uporabi teh okolij v šolski praksi biti še posebej pozoren. S tem bomo poskrbeli tako za utrjevanje njihovega strokovnega znanja kot jih tudi oskrbeli z idejami, kako to znanje uporabiti v neposredni šolski praksi. Ob tem bomo z uporabo wikijev in kvizov v spletnih učilnicah poskrbeli še za seznanjenost s tem področjem.

Rekurzija v programiranju na zanimiv in enostaven način

Kot je povedano pri opisu delavnice "Prvi koraki ..." pričakujemo, da bo v naslednjih letih kar precej poudarka na tem, da bomo učence in dijake učili algoritmičnega razmišljanja. Pri tem igra rekurzija pomembno vlogo. Zato je pomembno obvladovanje tudi tehnike rekurzije kot enega osnovnih principov gradnje programov.

Pri klasičnem načinu podajanja in zgledih kot so "z rekurzijo izračunaj vsoto števil od 1 do n" je rekurzija težko razumljiva, dolgočasna in nepotrebna tema. Mi pa bomo raje uporabili računalniške igre (tudi take, ki tečejo na pametnih telefonih), se šli rekurzijo brez računalnika, si ogledali, kako s pomočjo rekurzije lahko ugotovimo kako "počasni" bi bili lahko, da bi se uvrstili med prvih 1000 na Ljubljanskem maratonu, kako učinkovito spakirati preveč prtljage v avtomobili, kako na disku računalnika najti datoteko z imenom NePozabi.me, kako pobrisati vse datoteke v imeniku in podimenikih, ki so prazne, kako narisati snežinko, novoletno smrekico ...

V skupnem delu bomo preko predstavitev in demonstracij pokazali načine vpeljave rekurzije preko zanimivih in praktično uporabnih primerov. V delu v delavnicah bodo udeleženci aktivno delali na samih vsebinah in izvajali predvidene aktivnosti. V vmesnem obdobju bo potekala razprava preko spletnih forumov in izmenjava idej na wikiju. V tretjem delu bomo preko predstavitev idej udeležencev in razgovora izvedli ustrezno sintezo idej.

Matematika

Didaktično usposabljanje za uporabo IKT pri pouku matematike v srednji šoli

Tu bo govor o načinu uporabe računalniških orodij pri poučevanju matematike. Ogledali in analizirali bomo določene video posnetke učnih ur kolegov iz raznih evropskih držav, primere načrtov učnih ur matematike z uporabo tehnologije ... Seveda pa bomo dobili vpogled tui v kar nekaj zanimivih gradiv - npr. o izvedbi ure o osnovah statistike s pomočjo merjenja reakcijskih časov dijakov ...

Glavni cilj seminarja je pokazati profesoricam in profesorjem matematike zakaj in kako je smiselno uporabljati tehnologijo pri pouku matematike in preko primerov dobre prakse iz drugih okolij (druge države EU) pregledati smiselne načine uporabe IKT pri pouku matematike.

Računalniška orodja v matematiki

V številnih stikih z učitelji matematike se je pokazalo, da premalo poznajo različna, predvsem prostodostopna računalniška orodja, primerna za reševanje matematičnih problemov.

Tu si bomo ogledali različna orodja in programe, ki jih lahko s pridom uporabimo pri pouku matematike. Tako bodo predstavljena Wolfram Alpha, sistem e-ugank dr.Jurišiča, Quick Math, Wiris, ... Ogledali pa si bomo tudi nekaj orodij, ki jih uporabljamo na "pametnih" telefonih, tabličnih računalnikih ...

S seminarjem jim bomo poskušali prikazati širok izbor teh orodij in jih tudi usmeriti na portale, kot so http://lokar.fmf.uni-lj.si/www/RacOrodja/Matematcna_orodja.htm, kjer zbiramo opise tovrstnih orodij.

Prav tako bomo prikazali številne primere, kako ta orodja oprabljati pri reševanju različnih nalog (naredili bomo izbor tudi iz maturitetnih nalog) in pokazali na prednosti in pasti tako pri zastavljanju nalog, kot tudi pri samem reševanju in mišljenju učencev

Moderni izzivi poučevanja matematike

Za vse informacije glejte spletno stran programa!